Eladás vagy nem eladás? Ez itt a kérdés!
2018. november 13. írta: Hoffman Zoltán

Eladás vagy nem eladás? Ez itt a kérdés!

Eladás vagy nem eladás? Ez itt a kérdés!

A képen a következők lehetnek: egy vagy több ember és felhő

Kell-e az MLM-ezőnek eladással foglalkoznia? Igen! KELL!
De nézzünk meg még néhány foglalkozást. Kell-e eladnia egy orvosnak? Pedagógusnak? Ügyvédnek?
Nézzük meg az utóbbit. Ismerheti valaki legjobban a jogszabályokat, úgy értem, lehet szakmájában toppon, de ha ezt senki nem tudja róla, nem lesznek ügyfelei. Nem elég tudnia, el kell tudnia adni tudását.
Manapság minden jobb állást pályázni kell. Milyen képességre van ehhez leginkább szükség? Eladásra. El kell tudni adni magunkat. A hasznot, amit az alkalmazó cég számára jelenthetünk.
Biztosan emlékszel az iskolából olyan tanárra, akinek csüngtek az ajkán a tanulók, mások - pedig nagy tudásúak voltak - nem tudták azt átadni. Náluk is az eladási képesség hiányzott.

Úgy tűnik tehát, hogy az életben igen fontos, ha nem a legfontosabb képesség az ELADÁS.

Robert T. Kiyosaki szerint:
... amikor valakinek alacsony jövedelme, az esetek 99%-ában mindez azért van, mert az illető nem képes valamit eladni; vagy semmi eladnivalóval nem rendelkezik, vagy ha igen, akkor azt nem tudja eladni. Meg kell az embernek tanulnia, hogyan kell eladni.

... nem a pénz teszi az embereket gazdaggá. A képességek azok, amiknek a gazdagságukat igazán köszönhetik. És első számú vállalkozói képességként az eladást kell megemlítenünk.

Miért van az mégis, hogy emberek többsége úgy viszolyog az eladástól, mint ördög a tömjénfüsttől? Sokan szívesen elhelyezkednek egy üzletben eladónak, de ha MLM-ről hallnak, akkor inkább lenyelnének egy békát keresztben, mintsem ezzel foglalkozzanak. (Ebből is látszik, hogy az üzletekben jobb esetekben is csak kiszolgálókkal találkozhatunk, nem eladókkal).

FONTOS!
Az emberek fejében az eladásról valami teljesen téves elképzelés él.
- Nem tudok/akarok eladni! - mondják sokan.
De erre gondolnak: - nem akarok/tudok ismerős és/vagy idegen embereket arra rábeszélni, azzal zaklatni, hogy megvegyenek vagy megtegyenek olyasmit, amit nem akarnak, és aminek a szükségességéről én magam sem vagyok meggyőződve.

Ez a tipikus kommunikációs zavar esete. Olyan ez, mintha beszélgetőpartnerünk elméjében lévő fordítógép hibásan dekódolná az üzenetünket. Valójában nem csak olyan, hanem pontosan erről van szó.

A köznyelv ugyanis az eladást rámenős, erőszakos, aggresszív ügynöki módszerekkel társítja. Megjelenik lelki szemeink előtt egy levakarhatatlan, bosszantó ember képe, akit, ha kidobnak az ajtón, visszamászik az ablakon. Való igaz, ennek a képnek a kialakulásában a szakma egy-néhány nem túl jeles képviselője is kivette a részét.

Ezért van az, hogy a Network marketinget gyakran úgy kommunikálják, hogy itt nem kell egyáltalán eladni, nem kell egyáltalán érteni az eladáshoz. Pedig ez így nem igaz!
Sokan - köztük én magam is sokáig - azt mondtuk egy érdeklődőnek, hogy itt nem kell eladnia, mert azt gondoltuk, hogy azzal inkább félrevezetnénk őket, amit gondolnak az eladásról, mint azzal, ha azt mondjuk, hogy itt egyáltalán nem kell eladni. Ezzel valóban megnyertünk néhány embert, aztán kiderült, hogy amit nyertünk a réven, azt elveszítettük vámon. Ezek az emberek általában nem csak eladni nem akartak, hanem egyáltalán semmit sem csinálni. Akik pedig mégis elkezdtek dolgozni, azok ennek okán nem is tanulták meg az eladást, így amatőr módszereikkel elkezdték az ismerőseiket zaklatni a világ legjobb termékeivel, amit nektek is ki kell próbálnotok, ezzel is erősítve a kialakult fenti képet.

Nem csigázlak tovább. Elárulom, hogy mit is kell csináni az MLM-ben. Nem bonyolult.

A bejegyzés trackback címe:

https://hoffmanzoltan.blog.hu/api/trackback/id/tr8114369967

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása